Kurt Larsson

Höst hälsning från Salta
 
Hej!
Här kommer en hösthälsning från Salta i Argentina. Det är faktiskt första höstdagen idag ....21 mars.  Som jag skrivit tidigare så är varje årstid här uppdelade i tre månader . Vinter blir det alltså 21 juni. 
Mycket har hänt sedan jag skrev senast. Först och främst har jag gift mig. Min fru heter Vicky Toscano och är härifrån Salta. Vi träffades genom arbetet på Centret där hon tillhör frivilligarbetarna. I och med att vi gifte oss har jag även lämnat min lägenhet i centrum för att flytta till Vickys hus som ligger i ett område några kilometer utanför stadskärnan. Så mycket av den senaste tiden har ägnats åt bröllopsbestyr och flytt. Vi har även planerat in en bröllopsresa i början av april. 
Vi gifte oss först inför myndigheterna  (Registro Civil) torsdag 1 mars. Därefter i kyrkan där pastor Billy Gonzalez vigde oss. Detta skedde söndag kväll 11 mars. Vi hade ungefär 100 gäster. Allt blev väldigt lyckat och vi är mycket tacksamma för allt. 
OBS! Ska snart ägga ut lite flera bilder från själva bröllopet när jag fått lite mer ordning på bilderna 
 
Renoveringen av rehabiliteringscentret är ännu inte klart.  Vet inte riktigt när det blir färdigt (från början sa man att det skulle ta ett halvår ungefär ) men det ser ut att bli väldigt fräscht. Det är ju myndigheterna som äger huset och gör själva arbetet. Men vi kommer att få ha tillgång till delar av byggnaden för Centrets arbete men även för församlingens verksamhet. Vi hoppas att allt ska kunna fungera väl och att vi kan utöka arbetet. Det finns även planer på att starta ett arbete i en annan del av Salta där även en församling ska planteras. 
Detta var allt för denna gång. Önskar Er allt gott och Guds Välsignelse! 
/Kurt