Kurt Larsson

1:a Adventshälsningar från Salta
Hola! Då var 1:a advent till ända. Dock inget som uppmärksammas här. 
Var på Gudstjänst i förmiddags och fick praktisera lite spanska. Många som vill prata. De är verkligen sociala här. Tog en taxi idag till kyrkan. Chauffören blev väldigt nyfiken på vad Centret var för något. Just med tanke på att det finns människor där som engagerar sig för drogmissbrukare. Han ville absolut ha en fortsatt kontakt pga att han kände en familj som hade drogproblem. Alla här verkar ha någon slags relation till missbruk av droger. Är ett gigantiskt samhälldproblem och det börjar redan tidigt i skolåldern för många. 
 
Här är verkligen högsommarvärme, vilket är skönt. Samtidigt ovant för en svensk direkt kommen från ett novemberkyligt Sverige. Men jag tror ändå jag föredrar sommartemperaturen mot november/decemberdiset därhemma. 
 
Vill också nämna att jag fick tråkiga nyheter från Sverige, närmare bestämt Lugnås. En av mina förebilder, Ingemar Beiron fick avsluta sitt jordeliv efter en stor hjärtinfarkt. Känns verkligen oerhört sorgligt. Han och hans fru har, då deras dotter Sofia under ett år arbetade här, varit på besök i Salta. Jag vet att han kände mycket för den här platsen och han uppmuntarde mig på olika sätt när jag förberedde mig för att åka hit. Jag lyser frid över hans minne och tänker och ber för Britt och barnen med deras familjer.
 
Önskar Er alla Guds välsignelse!
BENDICIONES
 
Kvällsvy från mitt fönster i lägenheten
 
#1 - Anonym

Hola Kurt,
Roligt att följa dig på webben. Skönt att det ordnat sig bra för dig med boendet. Jättefin utsikt. Du finns i våra tankar o böner.
Anders o Anette

Svar: Tack Anders och Anette! Hoppas allt är bra med Er! Allt väl här! (förutom lite ryggproblem...)Bendiciones!
Kurt Larsson

#2 - Anonym

Hej Kurt!
Vilken fin utsikt du har från ditt fönster!
Roligt att få se bilder och höra hur du har det.
Hälsningar Kerstin H.