Kurt Larsson

Så var då boendet ordnat
Hej alla vänner!
 
Nu har jag varit i Salta snart 5 dagar. Resan hit var väldigt lång. Göteborg via Frankfurt där jag fick vänta ca 6 timmar. Sedan en 13-timmars flygning till Buenos Aires. Där tog jag taxi till inrikesflygplatsen (ca 45 min.) Efter det så flög jag till Salta där resan tar ca 2 timmar från Buenos Aires.                                                               Boendet ordnades redan första kvällen då jag kom hit. Har en lägenhet mitt i centrum för ett ganska hyfsat pris. Möjligtvis lite i dyraste laget för min budget, men samtidigt är det fräscht och den var även möblerad. (Med svenska mått mätt billigt för att ligga så centralt). Dock är köket inte mycket att hurra för men jag har köpt till en liten ugn med två kokplattor. 
 
Här är det på väg att bli sommar så temperaturen är helt perfekt. När sommaren väl är här så kan det bli lite väl varmt, men just nu: Perfekt! 
 
Spanskan är det lite si och så med...Försöker så gott det går men hjärnan får hela tiden jobba på högvarv. Försöker ägna mycket tid åt att plugga spanska. Än så länge på egen hand. Sedan blir det ständigt praktik då man exempelvis ska gå och handla eller utföra andra ärenden. Billy och Viviana Gonzalez har naturligtvis hjälpt mig en hel del nu i början. Vi har bl.a.varit runt på en del olika affärer och gjort vissa inköp. Billy, och i viss mån även Viviana talar ju svenska. Jag försöker att tala spanska så mycket det går, i alla fall då det är enkla saker det handlar om.
 
Igår var jag på gudstjänst i kyrkan vid Centret och presenterades för församlingen. Försökte mig på lite spanska även då...En äldre dam i församlingen är engelskalärare så hon tolkade lite också. (Billy är bortrest under helgen, annars kunde naturligtvis han tolkat).                                                                                                                
 
Imorgon ska jag vara med på en personalsamling på Centret.Promenadavståpndet dit från min lägenhet är ca 30 min. 
 
Önskar Er allt gott och ska försöka återkomma med viss kontinuitet. 
Tack för att Ni är med mig i tankar och böner! Det behövs verkligen...
 
/Kurt
 
#1 - Anonym

I pray for you brother🙏

#2 - Rickard

Härligt farsan 👍

#3 - Anonym

Hej Kurt! Eva Davidsson här. Oj vad spännande för dej!! Vilket äventyr! Läste ett inlägg en av dina söner skrev på Facebook, att du är ett föredöme och en förebild för honom. Det var såå fint! Det är du verkligen, också för mej. Du skall vara och är i mina tankar! Guds välsignelse i massor. Var förresten på TC 40år i helgen. Så fantastiskt att få träffa gamla Goa vänner. Man har ju delat något väldigt stort tycker jag. Och vägen känns inte lång när man möts. Ha det så bra Kurt! Hejar på dej! Mvh. Eva

Svar: Tack Eva! Hälsa Daniel!
Kurt Larsson

#4 - Linda Jonzon

Hej Kurt! Härligt att du är framme och att vi får följa dig här. Förstår att de är mycket den första tiden med allt som är nytt. Snart är du nog inne i det, inte minst i språket. Vi hörs!

Svar: Tack Linda!
Kurt Larsson